Skuodo rajono savivaldybės administracijos 2020 metų biudžete verslumo iniciatyvų skatinimo programai buvo skirta 59 000 Eur, iš jų 30 581 Eur teko verslo įmonių ir savarankiškai dirbančių asmenų išlaidų dalinam kompensavimui ir verslo projektų bendrajam finansavimui.
Skuodo rajono savivaldybės verslumo iniciatyvų skatinimo programos verslo įmonių ir savarankiškai dirbančių asmenų išlaidų dalinam kompensavimui ir verslo projektų bendrajam finansavimui skirtų lėšų administravimo tvarkos apraše (toliau – tvarkos apraše), patvirtintame Skuodo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus balandžio 15 d. įsakymu Nr. A1-286, buvo numatytos 8 priemonės, pagal kurias galėjo būti iš dalies kompensuojamos patirtos išlaidos.
Prašymus buvo galima teikti iki 2020 m. lapkričio 15 d.
Dažniausiai buvo kreipiamasi dėl 10.2 ir 10.5 priemonių. Pagal 10.2 priemonę. „Naujų darbo vietų sukūrimo išlaidų dalinis kompensavimas“ paskirstyta 50 proc. visų programos lėšų. Pagal 10.5 priemonę „Įrangos įsigijimo išlaidų dalinis kompensavimas“ paskirstyta 32 proc. programos lėšų. Išsami informacija pateikiama 1 ir 2 lentelėse.
1 lentelė. Informacija apie lėšų paskirstymą tarp atskirų programos priemonių ir paramos gavėjus
Priemonės | Skirta lėšų | Paramos gavėjai | |
Eur | % | ||
10.2 priemonė. Naujų darbo vietų sukūrimo išlaidų dalinis kompensavimas | 15 037 | 50 | S. Macevičius, A. Žeimys, R. Girdžiūnas, V. Tamošauskienė, J. Petreikienė, R. Bružas, V. Mickus, J. Laureckienė, MB „Šeimos odontologija“, MB „Mindaugo skulptūros“ |
10.4 priemonė. Negyvenamųjų patalpų nuomos išlaidų dalinis kompensavimas | 435 | 1 | M. Sparnauskaitė |
10.5. Įrangos įsigijimo išlaidų dalinis kompensavimas | 9 752 | 32 | S. Macevičius, R. Girdžiūnas, A. Žeimys. L. Jankauskas, R. Bružas, V. Mickus, J. Laureckienė, UAB „Sketera“, |
10.6. Rinkodaros priemonių diegimo išlaidų dalinis kompensavimas | 712 | 2 | V. Tamošauskienė, UAB „Finarma“, UAB „Tomtrak“, J. Laureckienė, J. Pereikienė |
10.9. Verslo projektų, įgyvendinamų iš ES ar kitų fondų lėšų, dalinis finansavimas | 4 645 | 15 | Asociacija „Tapalis“, Šauklių kaimo bendruomenė |
Iš viso | 30 518 | 100 |
2 lentelė. Informacija apie veiklos sritis, kurioms skirtos programos lėšos
Paramos gavėjas | Trumpas veiklos aprašymas |
Bružas Ramūnas | Poilsio ir sporto reikmenų nuoma ir išperkamoji nuoma |
Girdžiūnas Remgijus | Baldų gamyba |
Jankauskas Linas | Specializuota statybos veikla; Statinių nugriovimas ir statybvietės paruošimas |
Laureckienė Jolanta | Duonos gamyba; Šviežių konditerijos kepinių ir pyragaičių gamyba |
Macevičius Simonas | Variklinių transporto priemonių techninė priežiūra ir remontas |
Mickus Valentas | Gyvenamųjų ir negyvenamųjų pastatų statyba; Baldų gamyba |
Petreikienė Jovita | Džiūvėsių ir sausainių gamyba, ilgai išsilaikančių konditerijos kepinių ir pyragaičių gamyba |
Sparnauskaitė Monika | Kirpyklų ir kitų grožio salonų veikla |
Tamošauskienė Vaida | Kirpyklų, kosmetikos kabinetų ir salonų veikla, soliariumų veikla |
Žeimys Algimantas | Pastatų remontas, rekonstravimas; Pastatų statyba |
Asociacija „Tapalis“ | Projekto „Atgal į gamtą“ įgyvendinimas. Pagrindinės projekto veiklos: rąstinės pirties statyba ir įrengimas, pirties nuoma. |
„Finarma“, UAB | Apskaitos paslaugos |
„Mindaugo skulptūros“ | Akmens apdirbimas, originalios skulptūros |
„Sketera“, UAB | Pastatų statyba ir remontas |
„Šeimos odontologija“, MB | Odontologijos paslaugos |
Šauklių kaimo bendruomenė | Projekto „Maisto paslaugų teikimas Šauklių kaimo bendruomenėje“ bendrasis finansavimas |
„Tomtrak“, UAB | Miško ir sodo technikos ir įrankių nuoma |
Priemonės, pagal kurias nebuvo gauta prašymų:
10.1 priemonė „Gamybinių pastatų ir statinių projektavimo ir techninės dokumentacijos rengimo išlaidų dalinis kompensavimas“;
10.3 priemonė „Verslo planų (banko paskolai gauti, finansinei paramai verslo pradžiai ar plėtrai), investicinių projektų, projektų paraiškų rengimo išlaidų dalinis kompensavimas“;
10.7 priemonė „Dalyvavimo verslo parodose, mugėse išlaidų (dalyvių mokesčio, stendų nuomos ir pan.) kompensavimas“;
10.8 priemonė „Dalyvavimo verslo konferencijose, seminaruose išlaidų dalinis kompensavimas“.
Tikėtina, kad 10.7 ir 10.8 priemonės nebuvo paklausios dėl karantino metu riboto renginių skaičius.
Paramos gavėjai, gavę paramą pagal 10.2 priemonę „Naujų darbo vietų sukūrimo išlaidų dalinis kompensavimas“ įsipareigoja išlaikyti sukurtą darbo vietą ne trumpiau kaip du metus nuo paramos gavimo dienos. Gavusieji paramą pagal 10.5 priemonę „Įrangos įsigijimo išlaidų dalinis kompensavimas“ įsipareigoja užtikrinti veiklos tęstinumą ne trumpiau kaip 2 metus.
Atsižvelgiant į COVID-19 ligos pandemiją ir jos sukeltas pasekmes, metų eigoje tvarkos aprašas buvo koreguotas: sumažintas privalomas veiklos pagal verslo liudijimą laikas per metus, minimalus metinis pajamų dydis, dirbant pagal Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos pažymą, negyvenamųjų patalpų nuomos išlaidų kompensacija galėjo naudotis ne tik jauno verslo atstovai, bet ir tie, kurie dėl pandemijos negalėjo vykdyti veiklos.
Siekiant, kad Programos lėšomis pasinaudotų kuo daugiau Skuodo gyventojų ir pradedančių veiklą verslų, numatoma atnaujinti Tvarkos aprašą. Laukiame visų skuodiškių konstruktyvių pasiūlymų, ką ir kaip reikėtų keisti. Savo pasiūlymus galite pateikti prisijungę prie šiuo metu vykdomos apklausos: https://forms.gle/jVeBBzzkUA43tmfX8