Jei reikalinga atsinaujinti asmens su negalia pažymėjimą

Paskelbta 21 sausio, 2025 m., skiltyje Pranešimai

Asmens su negalia pažymėjimai išduodami ir keičiami asmenims, kuriems nustatomas dalyvumo lygis. Pažymėjimų išdavimu rūpinasi atsakingi Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) skyriai. Dėl pažymėjimo galite kreiptis į pagal Jūsų gyvenamąją vietą artimiausią Agentūros skyrių.

Asmens su negalia pažymėjimų keitimas

Pažymėjimas yra keičiamas, jeigu:

  • asmuo pasikeitė vardą (vardus), pavardę (pavardes), asmens kodą;
  • senasis pažymėjimas tapo netinkamu naudoti;
  • pažymėjime yra netikslių įrašų;
  • atlikus asmens su negalia specialiųjų poreikių lygio prilyginimą dalyvumo lygiui;
  • pažymėjimą praradus.

Norint pasikeisti pažymėjimą, būtina pateikti šiuos dokumentus:

prašymą pakeisti asmens su negalia pažymėjimą, nurodant motyvuotą keitimo priežastį;

senąjį pažymėjimą pametus ar dėl kitų priežasčių jo nebeturint, prašyme nurodyti priežastį (-is), dėl kurios (-ių) nepateiktas senasis asmens su negalia pažymėjimas;

asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą arba asmens tapatybės kortelę arba leidimą nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje arba gimimo liudijimą, jei vaikas yra gimęs iki 2017 m. sausio 1 d.), atstovo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę arba leidimą nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje) ar jo kopiją, išskyrus tuos atvejus, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga ir dėl pažymėjimo keitimo kreipiamasi elektroniniu būdu. Asmuo, pateikdamas prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitu saugiu būdu (pvz., per elektroninę bankininkystę);

rašytiniu prašymu pateiktą asmens ar jo atstovo leidimą Agentūrai panaudoti asmens nuotrauką iš Registrų centro;

arba nuotrauką pateikti skaitmeninėje laikmenoje. Asmens nuotrauka skaitmeninėje laikmenoje turi atitikti nuotraukų asmens dokumentams reikalavimus ir būti pateikta JPG formatu (vaizdo parametrai: rezoliucija ‒ 300 dpi, matmenys ‒ 295 x 380 taškų, rekomenduojami spalvos parametrai ‒ nespalvota („Greyscale“));

senąjį asmens su negalia pažymėjimą.

Prašymus siunčiant paštu, pateikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.

Jei asmens su negalia pažymėjimas keičiamas asmens su negalia pažymėjimo gavėjui pakeitus vardą (vardus), pavardę, senasis pažymėjimas tapo netinkamas naudoti arba asmens su negalia pažymėjime yra netikslių įrašų, senąjį asmens su negalia pažymėjimą asmuo privalo grąžinti per 10 darbo dienų nuo naujo asmens su negalia pažymėjimo gavimo dienos.

Iki 2023 m. gruodžio 31 d. išduoti asmenų su negalia pažymėjimai galioja tol, kol asmenys jų nepakeičia.

Kaip atsiimti naują pažymėjimą?

Asmens su negalia pažymėjimas asmeniui išduodamas (išsiunčiamas) kartu su Agentūros teritorinio skyriaus sprendimu dėl dalyvumo lygio nustatymo.

Pažymėjimas įteikiamas tuo būdu, kuris nurodomas asmens ar jo atstovo prašyme nustatyti dalyvumo lygį. Konkretaus būdo nenurodžius, dokumentai išsiunčiami registruota pašto siunta asmens ar jo atstovo, pateikusio prašymą, gyvenamosios vietos adresu.

Pažymėjimą gali atsiimti pats asmuo, jam negalint – jo tėvai, sutuoktinis, pilnamečiai vaikai, globėjas (rūpintojas) ar kiti jo įgalioti asmenys ar asmenį atstovaujantis gyvenamosios vietos savivaldybės socialinis darbuotojas, arba socialinės įstaigos, kurioje asmuo gyvena, darbuotojas. Įgaliotu asmeniu laikomas asmuo, pateikęs įgaliojimą įrodantį dokumentą (pateikiant elektroninį įgaliojimą per Įgaliojimų registrą – įgaliojimo numerį).