Skuodo Bartuvos progimnazija, „Tūkstantmečio mokyklų“ projekto dėka tarp savivaldybės mokyklų tapusi kultūrinio ugdymo ambasadore, nuo šių mokslo metų pradžios įsteigė 3 naujus meninės krypties neformaliojo ugdymo būrelius: dailės ir vizualinių menų (vadovė – mokytoja Lina Daukantienė) ir du šiuolaikinės muzikos (mokytojos Raminta Butkienė ir Jurgita Girdžiūnienė).
Ypač spalvinga, įvairi, nepabostanti veikla dailės ir vizualinių menų būrelyje: užsiėmimų metu mokiniai lavina savo meninius ir kūrybinius įgūdžius, susipažįsta su pasaulio šiuolaikinės kultūros elementais, bendrauja, bendradarbiauja, džiaugiasi vienas kito pasiekimais. Kartu ugdosi penktokai ir specialiųjų klasių mokiniai.


Vaikai išbando įvairius piešimo, tapybos, skulptūros ar kitas dailės technikas, eksperimentuoja su įvairiomis medžiagomis ir priemonėmis. Ugdomas gebėjimą išreikšti savo mintis, jausmus ir idėjas per meną, mokoma pažinti meno stilius, kryptis, istorinius kontekstus bei vertinti meninę kūrybą.




Mokytoja Lina ne tik dirba su mokiniais, bet ir noriai dalinasi savo ugdytinių patirtimis, rengia darbelių parodas, kartu su mokiniais puošia mokyklos erdves. Dažnai aprašo veiklas mokyklos „Facebook“ socialinių tinklų paskyroje. Štai keletas jos įrašų.
„Šios dienos tema buvo marmuravimas. Tai ypatinga popieriaus dekoravimo technika, kuriai buvo panaudotos skutimosi putos ir įvairių spalvų tušas. Iš tokio išpuošto popieriaus galima gaminti atvirukus, dovanų pakuotes, voką, skirtukus ir kitus gaminius. Ir, žinoma, galima tiesiog įsirėminti ir puošti namų aplinkas naujai kurtu paveikslu. Mokiniai stebėjosi marmuravimo procesu, netradicinėmis priemonėmis ir gautu efektu. Uostėme, lietėme, vedžiojome ir gėrėjomės“.
„Šiandien vyko natūrali terapija dailės būrelyje „Tapau – žaidžiu – fiksuoju“. Žaidėme su vilna ir muilo putomis. Vilnos vėlimas – ypatinga veikla, kurios proceso metu jaučiamas nusiraminimas, nuotaikos pagerėjimas. Terapinis poveikis aiškinamas tuo, kad pirštų galuose yra susikoncentravę nerviniai taškai, o vėlimo procesas vyksta rankų pagalba, nuolat liečiant vilną, trinant ją tarp pirštų. Užsiėmimo metu bandėme pasigaminti plaušinę, kurios viduje įvėlėme muilą. Labiausiai stebino mokinius momentas, kai didžiausias putų kamuolys rankose išsausėjo, stebuklingai dingo. Liko tik puikus, spalvotas, švelnus gabaliukas – plaušinė. Sutarėme, kad į namus parsinešę, išbandysime maudynių metu“.
„Žvakidė iš modelino – puikus būdas patiems papuošti savo namus. Tad šiandien susirinkome į dailės būrelį tam, kad sukurtume puošmenas savo namams. Minkėme, formavome, atspaudėme, išpjaustėme, nuglostėme, džiovinome, lakavome, dažėme ir, žinoma, grožėjomės rezultatu. Žvakidės šildo ir glosto mūsų širdis. Dalinamės akimirkomis iš kūrybinio proceso ».

„Šiandien būrelis pakvietė vaikus į susitikimą su akmenukais. Išsiaiškinome, kad akmuo turi daug ir įvairių galių, geba sukurti stebuklus. Akmenuką trynėme delnuose, pajautėme, kad jis įkaista ir masažuoja. Įsitikinome, kad skleidžia garsus ir groja. Akmuo puošia ne tik mūsų aplinką, bet ir yra puiki priemonė paveikslų kūrybai. Pasižvalgykite“.





Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGeneration EU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Aldona Jasienė
TŪM programos įgyvendinimo grupės Skuodo rajono savivaldybėje vadovė
Nuotraukos iš Bartuvos progimnazijos archyvų