Skuodo rajono savivaldybės 2020 m. biudžeto projektas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos 2020 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu (toliau – įstatymu), Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, Savivaldybės 2020–2022 metų strateginiu veiklos planu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais savivaldybės biudžeto projekto rengimą, Savivaldybės asignavimų valdytojų pateiktais sąmatų projektais bei biudžetinių įstaigų pajamų už teikiamas paslaugas prognozėmis.
Įstatymu patvirtinta gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), tenkanti visų savivaldybių biudžetams nuo šio mokesčio pajamų į konsoliduotus valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus, – 46,21 procento, kurią sudaro pastovioji dalis – 42,84 procento, kintamoji dalis – 3,1 procento, bei savivaldybių biudžetų finansinis rodiklis – prognozuojamos pajamos, kuriuo savivaldybės privalo vadovautis rengdamos savo biudžetus (įstatymo 6 priedas). Skuodo rajono savivaldybės 2020 m. prognozuojamos pajamos yra 11 032 tūkst. Eur. Į prognozuojamų pajamų rodiklį neįskaitomos savivaldybių biudžetinių įstaigų pajamos, vietinės rinkliavos, pajamos, priskirtos pagal Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymą.
Savivaldybės 2020 metų biudžeto pajamų dalyje patvirtintas gyventojų pajamų mokestis (toliau – GPM) yra 10 454 tūkst. Eur (2019 m. planas buvo 9 667,0 tūkst. Eur). 2020 metų GPM planas, lyginant su 2019 metais, didesnis 787 tūkst. Eur. Pastovioji GPM dalis – 9 238,0 tūkst. Eur, kintamoji GPM dalis – 1 216 tūkst. Eur ir GPM dalis verslo plėtrai – 59 tūkst. Eur. 2020 metų prognozuojamos pajamos, lyginant su 2019 metais, didesnės 839 tūkst. Eur.
2020 metų sumas kintamajai GPM daliai apskaičiuoti sudaro:
– 29 tūkst. Eur – pagal teisės aktus perduotos lėšos funkcijoms vykdyti,
+ 59 tūkst. Eur – Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymui įgyvendinti,
+ 64 tūkst. Eur – minimaliajai mėnesinei algai padidinti,
+ 28 tūkst. Eur – kultūros darbuotojų darbo užmokesčiui padidinti,
+ 86 tūkst. Eur – Valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų, valstybės tarnautojų bei valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio padidinimas iki 176 Eur,
+ 44 tūkst. Eur – mažiausiems koeficientams padidinti dirbantiems pagal darbo sutartį (įgyvendinant Nacionalinę Kolektyvinę sutartį).
Taip pat į kintamąją GPM dalį yra įskaičiuoti 45 tūkst. Eur kultūros darbuotojų darbo užmokesčiui padidinti. Dar 19 tūkst. Eur Savivaldybė skyrė iš prognozuojamų lėšų, skirtų savarankiškoms funkcijoms vykdyti. Šios lėšos paskirstytos trims Skuodo rajono savivaldybės kultūros įstaigoms proporcingai pagal turimus kultūros darbuotojų etatus.
Taip pat įstatyme reglamentuotos savivaldybių skolos, skolinimosi ir garantijų limitai:
– savivaldybės skola (pagal įsipareigojamuosius skolos dokumentus, įskaitant paskolos, finansinės nuomos (lizingo) sutartis, bet neapsiribojant jomis) negali viršyti 60 procentų prognozuojamų savivaldybės biudžeto pajamų,
– savivaldybės metinio grynojo skolinimosi suma finansų ministro nustatyta tvarka atrinktiems projektams, kuriais prisidedama prie regiono ir (arba) savivaldybės socialinės ir ekonominės plėtros tikslų, nustatytų strateginio planavimo dokumentuose, ir mažinamos savivaldybės biudžeto išlaidos ir (arba) didinamos savivaldybės biudžeto pajamos, yra ne daugiau kaip 10 procentų šio įstatymo 6 priede nurodytų prognozuojamų savivaldybės biudžeto pajamų, o visų savivaldybių bendra metinio grynojo skolinimosi suma šiems projektams yra ne daugiau kaip 0,5 procentas šio įstatymo 6 priede nurodytų prognozuojamų visų savivaldybių biudžetų pajamų. Kiekvienos savivaldybės biudžeto atitiktis Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo nuostatoms turi būti pasiekta per ketverių metų laikotarpį, skaičiuojant nuo pirmų metų, kai pradedama naudoti metinio grynojo skolinimosi suma.
Planuojamos savivaldybės 2020 metų biudžeto pajamos yra 18 997,5 tūkst. Eur, skolinimosi pajamos projektams finansuoti – 437,2 tūkst. Eur, praėjusių metų biudžeto pajamų dalis, kuri viršija praėjusių metų panaudotus asignavimus – 858 tūkst. Eur. Savivaldybei gavus papildomas dotacijas, įskaitant Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas, biudžetas bus tikslinamas (pvz.: Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos ir pan.).
Savivaldybės biudžeto pajamos planuojamos pagal finansavimo šaltinius
| Finansavimo šaltinis | 2019 metų patikslintas planas | 2020 metų planas | Skirtumas |
| Savivaldybės biudžeto pajamos savarankiškoms funkcijoms vykdyti | 10 203,0 | 11 047,0 | 844,0 |
| Vietinė rinkliava už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą | 380,0 | 500,0 | 120,0 |
| Biudžetinių įstaigų pajamos už paslaugas | 277,9 | 286,3 | 8,4 |
| Aplinkos apsaugos specialioji programa | 27,0 | 24,0 | -3,0 |
| Europos Sąjungos finansinės paramos lėšos | 2 114,0 | 1 195,3 | -918,7 |
| Mokymo lėšos | 3 496,0 | 3 825,0 | 329,0 |
| Valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams | 1 772,1 | 1 914,7 | 142,6 |
| Kelių priežiūros ir plėtros programa | 1 306,8 | 0,0 | -1 306,8 |
| Kitos dotacijos ir lėšos | 92,6 | 216,3 | 123,7 |
| Iš viso | 19 669,4 | 19 008,7 | -660,7 |
| Skolintos lėšos | 374,2 | 437,2 | 0 |
| Metų pradžios likutis | 645,0 | 858,0 | 213,0 |
| Apyvartos lėšos | 144,8 | 144,8 | 0,0 |
Lyginant su patikslintu 2019 metų biudžetu, planuojamas savivaldybės 2020 metų biudžetas yra mažesnis 660,7 tūkst. Eur. Į 2020 metų savivaldybės biudžeto projektą dar neįtrauktos lėšos, skirtos savivaldybėms vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, Valstybės investicijų programoje numatytoms kapitalo investicijoms finansuoti ir pan. Kai valstybės institucijos ir įstaigos atitinkamas lėšas paskirstys savivaldybėms, bus tikslinamas ir savivaldybės 2020 metų biudžetas.
Savivaldybės biudžeto einamųjų metų pajamos koreguojamos pridedant nepanaudotą pajamų dalį – praėjusių metų biudžeto pajamų dalį, kuri viršija praėjusių metų panaudotus asignavimus. 2019 metų nepanaudota pajamų dalis yra 858 tūkst. Eur.
Iš viso asignavimai sudaro 20 303,9 tūkst. Eur.
Daugiausia lėšų pagal visus finansavimo šaltinius planuojama skirti Ugdymo kokybės ir mokymosi aplinkos užtikrinimo programai – 7 483,6 tūkst. Eur, arba 36,9 proc. viso savivaldybės biudžeto. Socialinės paramos ir sveikatos apsaugos paslaugų kokybės ir prieinamumo gerinimo programai numatyta skirti 3 829 tūkst. Eur (18,9 proc.). Kultūros ir turizmo, sporto, jaunimo ir bendruomenių veiklos aktyvinimo programai planuojama skirti 1 328,4 tūkst. Eur (6,5 proc.). Savivaldybės valdymo ir pagrindinių funkcijų vykdymo programai planuojama skirti 3 368,4 tūkst. Eur (16,6 proc.). Tvarios aplinkos apsaugos, verslo ir žemės ūkio plėtros programai planuojama skirti 1 405,6 tūkst. Eur (6,9 proc.). Infrastruktūros ir investicijų plėtros programai planuojama skirti 2 888,9 tūkst. Eur (14,2 proc.).
Savivaldybės biudžeto asignavimai savarankiškoms funkcijoms vykdyti kartu su nepanaudota 2019 metų pajamų dalimi yra 11 720 tūkst.

I – Ugdymo kokybės ir mokymosi aplinkos užtikrinimo programa
II – Socialinės paramos ir sveikatos apsaugos paslaugų kokybės ir prieinamumo gerinimo programa
III – Kultūros ir turizmo, sporto, jaunimo ir bendruomenių veiklos aktyvinimo programa
IV – Savivaldybės valdymo ir pagrindinių funkcijų vykdymo programa
V – Tvarios aplinkos apsaugos, verslo ir žemės ūkio plėtros programa
VI – Infrastruktūros ir investicijų plėtros programa
Su biudžeto projektu taip pat galima susipažinti Savivaldybės administracijos Finansų skyriuje. Pastabas ir pasiūlymus dėl biudžeto projekto galima teikti iki vasario 17 d. elektroniniu paštu savivaldybe@skuodas.lt arba raštu Skuodo rajono savivaldybės administracijai (Vilniaus g. 13, Skuodas). Pasiūlymai biudžeto projekte didinti asignavimus arba numatyti naujus asignavimus bus svarstomi tik tada, kai pasiūlymo iniciatoriai nurodys šių išlaidų finansavimo šaltinį.
Pridedama: